Nyheter
STORFORNØYD: Senterleder på Kolbotn Torg; Marianne Thoresen-Larsen delte ut gratis baguetter og kaffe til kundene som hadde tatt turen innom senteret på morgenkvisten. (Peder Blümlein)

Fantastisk fredag på Kolbotn torg

Black Friday var en kjempesuksess på vårt lokale kjøpesenter, skal vi tro senterleder Marianne Thoresen-Larsen

Marianne Thoresen-Larsen, som er senterleder på Kolbotn Torg, delte ut gratis baguetter og kaffe til de besøkende som hadde tatt turen til senteret på morgenkvisten.

Denne kaffen og disse bakevarene kunne hun mildt sagt dele ut med god samvittighet, for de lokale kundene valgte å shoppe lokalt på årets store shoppingdag. 

Nesten 10.000 kunder

På en vanlig dag er det i snitt rundt 6.000 kunde som handler på torget. I fjor hadde senteret hele 9.500 kunder, altså en stor oppgang.

På morgenkvisten forventet Thoresen-Larsen at 10.000 kunder skulle besøke senteret.

I løpet av Black Friday var ikke mindre enn 9.926 kunder som besøkte Kolbotn Torg. Med bare 74 kunder unna målet på 10.000 kunder kunne Thoresen-Larsen se seg fornøyd med rekordtallene.

Les også: Nytt støttesenter for kriminalitetsutsatte åpnet 

– Det var ikke bare besøkstallet som gikk opp. Det gjorde også omsetningstallene som for noen butikker gikk til rett til værs. Omsetningen økte med 13,5 prosent for hele senteret og Enklere Liv opplevde en omsetningsøkning med nesten 100 prosent, sier hun. 

Thoresen-Larsen tror økningen skyldes at flere kjeder kaster seg på Black Friday.

– Omsetningen økte fordi Black Friday har blitt et allment begrep og flere kjeder velger å kaste seg på trenden, forteller Thoresen-Larsen.

Til toppen