Nyheter
TAR KAKA: I anledning av den første dagen som Coop Prix, byr butikksjef Vidar Martinsen (59) og butikkansatt Benedikte Berg (20) på marsipankake. (Bilde: Veronica Grude Docker)

Gule priser igjen på Kolbotn

Coop Marked i Sentrumsbygget på Kolbotn har skiftet til Coop Prix, og dermed er de gule prisene tilbake i Oppegård.

Torsdag 23. februar re-åpnet Coop i Sentrumsbygget på Kolbotn, som Coop Prix. Dermed blir det lavere priser på nærbutikken. Butikksjef Vidar Martinsen (59) er svært fornøyd, og ønsker gamle og nye kunder velkomne.

– Vi åpnet i dag og det blir spennende nå. Vi regner med at det tar litt tid å bygge opp omsetningen, men håper det sprer seg at prisene er litt lavere og tilbudene gode, sier Martinsen.

PS! Saken fortsetter under bildet!

TAR KAKA: I anledning av den første dagen som Coop Prix, byr butikksjef Vidar Martinsen (59) og butikkansatt Benedikte Berg (20) på marsipankake.
TAR KAKA: I anledning av den første dagen som Coop Prix, byr butikksjef Vidar Martinsen (59) og butikkansatt Benedikte Berg (20) på marsipankake. Foto: Veronica Grude Docker

 

Les også: Nå blir det priskrig og kundekamp!

Martinsen har vært butikksjef på Coop på Kolbotn i litt over ett år, og håper at skiftet fra Marked til Prix vil øke omsetningen. 

– I fjor var omsetningen på 17 millioner. Vi har budsjettert med en økning til 19 millioner i år, det tror vi er realistisk, sier butikksjefen. 

Han tror endringen vil appellere til flere kunder, særlig at prisene blir lavere.

– Prissenkingen er på 15 til 20 prosent. Det er ganske mye.  Alt går ned, det er morsomt  å se, og kundene er veldig opptatt av pris, sier Martinsen. 

Ifølge Martinsen har Coop har lagt om flere Marked butikker til Prix, noe som har gitt gode resultater.

– Det har gitt et løft på omsetningene og flere fornøyde kunder.

Les også: Erlend driver regionens største Rema-butikk!

Søndagsåpent

Kundene består for det meste av tog-pendlere og de som bor og jobber i nærområdet. Det aller største trekkplasteret er likevel at de er søndagsåpne. 

– Folk kommer hit fordi vi har søndagsåpent først og fremst.  I og med at prisene blir lavere håper vi å løfte søndagen også, sier Martinsen. 

Han legger til at det er et spennende område med mange nye byggeplaner, som også kan tilføre nye kunder til butikken. 

GULT ER KULT: Bort med det røde og inn med det gule. Fasaden og konseptet på Coop butikken i Sentrumsbygget er forandret fra Marked til Prix.
GULT ER KULT: Bort med det røde og inn med det gule. Fasaden og konseptet på Coop butikken i Sentrumsbygget er forandret fra Marked til Prix. Foto: Veronica Grude Docker

Fornøyde

Så langt er Martinsen veldig fornøyd med de nye, gule lokalene sine. Han håper også kundene vil sette pris på den nye nærbutikken sin.

– Kundene som har vært her kommenterer at butikken har blitt lys og fin og oversiktlig, sier han.

– Vi er veldig fornøyd med resultatet og håper kundene også er det. det er de som avgjør, smiler butikksjefen. 

Til toppen