- Vi samler Europa
DB Schenker samler Europa til ett landtransportområde med nye markedsfremstøt.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
DB Schenkers nye salgs- og markedsdirektør, Peter Stangeland, forteller om et unikt europeisk stykkgodsprodukt som lanseres 1. september.
– Vi samler Europa. DB Schenker har det raskest voksende nettverk og er nr. 1 i europeisk landtransport. Vårt nye tilbud vil styrke denne posisjonen ytterligere.
Miljø i fokus
Transportplanlegging og moderne kjøretøyteknologi står sentralt i DB Schenkers arbeid med å redusere miljøbelastningen fra godstransport på vei. Selskapet fremhever direkte forbindelser mellom avsender og mottaker som det mest fornuftige alternativet for fullastede lastebiler.
DB Schenkers leverandører krever bruk av moderne biler med lavest mulig utslipp. Derfor benytter logistikkselskapet høyeste Euroklasser på sine kjøretøy. Målet er å bruke mest mulig EURO 5 og 6 lastebiler.
Konsernet tester stadig ut nye teknologier og drivstoff, som for eksempel hybridmotorer og biodiesel, slik at du kan bruke den nyeste og mest miljøvennlige teknologien på markedet. I tillegg analyserer hvert nasjonale DB Schenker datterselskap i hvilken grad lastekapasiteten kan økes ved mer energieffektiv transport, for eksempel ved hjelp av høy-kapasitet utstyr som vekselflak og tilhengere.
I Champions League
– Skal vi fortsette å være markedsleder og delta i Champions League må vi spille høyt på banen for å bidra med løsninger til trender og utvikling, understreker Stangeland.
DB Schenkers nye stykkgodstilbud (System Freight) gir kundene flere fordeler som spesifikke fremføringstider til og fra de fleste europeiske land. Den nye løsningen har høy leveringskvalitet med daglige avganger, raske ledetider, faste fremføringstider, dør-til-dør løsninger, mindre CO2-utslipp og avanserte e-tjenester.
Stykkgodssendinger vil også ha en premium- og en standardløsning. Premium representerer en raskere fremføring, større fleksibilitet og mulighet for forhåndsvarsling, mens standardløsningen gir raskere fremføring enn dagens løsning og bedre leveringskvalitet.
Web-basert godstransport
- Et sammenvevd nettverk med nye elektroniske løsninger for landtransport vil også gagne norske importører og eksportører, forteller Stangeland som representerer en logistikkgigant med et finmasket nettverk med 700 kontorer i 38 europeiske land.
Med den nye web-baserte plattformen for godstransport, Drive4Schenker, forenkler DB Schenker sendingsprosedyren samtidig med at en får en totaloversikt over kundesendinger.
- Digitalisering for kundene er stikkordet, sier Stangeland.
Dette vil igjen bidra til redusert tomkjøring og sørge for fulle lastebiler i begge retninger.
– DB Schenker er imidlertid godt rustet til å møte fremtiden med fremtidsrettede løsninger, og har i flere år jobbet med digitalisering, kunstig intelligens og ulike automatiseringsprosjekter. Det være seg robotisering av lager og selvkjørende kjøretøy og fartøy. Selvkjørende biler og lastebiler er allerede på markedet, sier Stangeland.
STILLING LEDIG:
-
Rosendal Maskin AS søker avdelingsleder
Er du vår nye avdelingsleder for vårt serviceapparat i Norge?
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll