NÆRHOTELL: Entry er det eneste hotellet i kommunen, og hotelldirektør Malin Petterson håper lokalbefolkningen vil bruke dem enda mer enn de gjør i dag.
Nyheter
NÆRHOTELL: Entry er det eneste hotellet i kommunen, og hotelldirektør Malin Petterson håper lokalbefolkningen vil bruke dem enda mer enn de gjør i dag. (Veronica Grude Docker)

Vekker hotellet til liv

– Vi vil ta julen tilbake, sier Malin Petterson, den nye hotelldirektøren på Quality Hotel Entry på Mastemyr.

Nå vil Entry ha lokalbefolkningen inn dørene, og legger opp til aktivitet som de håper vil falle i smak også hos kommunens innbyggere.

– Tanken er egentlig å vekke hotellet til liv igjen. Det har vært litt stille her fra hotellet, men vi har en ambisjon om å være førstevalget for lokalsamfunnet, sier Petterson.

Julebord for alle

Søndag 2. desember inviterer de til familiejulebord, med tradisjonell mat og hest og kjerre, blant annet.

– Vi satser på julebord denne julen. Søndag blir det et kjempekoselig familiearrangement, med pepperkaker, gløgg, hest og kjerre, bål og grilling av pinnebrød, og litt andre aktiviteter, sier Petterson.

Hun håper mange ønsker å komme for å se hvor fint hotellet er blitt. Alt er ferdig pusset opp, og hun lokker også med julelunsj alle hverdager.

– Det er bare å kontakte oss, så booker vi plass.

Saken fortsetter under bildet.

BRENNER FOR MENNESKER: Hotelldirektør Malin Petterson (30) på Quality Hotel Mastemyr, ønsker et tettere samarbeid med Nav. Foto: Veronica Grude Docker

 

Lidenskap for mennesker

Svenske Petterson har bodd i Norge i to år, og tok over som hotelldirektør i juli. Nå er hun klar til å fri til både bedrifter og folk flest i Oppegård.

– Vi ser en kjempstor mulighet til å samarbeide med lokalsamfunnet, by de inn hit. Vi har satt i gang en plan med masse arrangementer, lover Petterson.

Hun vil også se nærmere på et samarbeid med Nav, for å gi mennesker med ulike utfordringer en sjanse.

– Personlig har jeg en lidenskap for mennesker og det å utvikle personale. Vi har praktikanter som ikke har hatt det så enkelt tidligere, og jeg vil gjerne gi de menneskene en mulighet. Vi ser på et tettere samarbeid med Nav og hva vi kan bidra med der, sier Petterson, og legger til:

– Jeg tror det finnes mye kompetanse i nærområdet som kanskje ikke ser hotellet som en arbeidsplass. 

Gode tall

Så langt er Petterson fornøyd med jobben som hotellets øverste sjef, og tallene er gode for Oppegårds eneste hotell.

– Det går bra resultatmessig. Vi omsetter for ca 40 millioner i året og har flere kundegrupper, sier Petterson.

Til toppen