GODT FORNØYD: Markedskoordinator på Kolbotn Torg, Marianne Thoresen-Larsen er fornøyd med en økning på 2,6 prosent i 2016.
Nyheter
GODT FORNØYD: Markedskoordinator på Kolbotn Torg, Marianne Thoresen-Larsen er fornøyd med en økning på 2,6 prosent i 2016. (Bilde: Veronica Grude Docker)

– Vi er godt fornøyde!

Markedskoordinator på Kolbotn Torg, Marianne Thoresen-Larsen, er svært fornøyd med å ha levert over forventningene i 2016.

Den totale omsetningen for Kolbotn torg i 2016 var på 686,076 millioner i 2016 mot 668,607 millioner i 2015. Markedskoordinator Marianne Thoresen-Larsen er godt fornøyd med omsetningen og veksten til tross for en nedgang i kunder.

– Vi hadde en nedgang på 1,7 prosent i besøkende, det vil si at de som handler her legger igjen mer penger, sier Thoresen-Larsen.

Totalt hadde senteret 1.853.156 besøkende i løpet av fjoråret.

FÆRRE BESØKENDE: Det var færre besøkende på Kolbotn Torg i 2016 enn 2015, men mer penger ble lagt igjen på senteret.
FÆRRE BESØKENDE: Det var færre besøkende på Kolbotn Torg i 2016 enn 2015, men mer penger ble lagt igjen på senteret. Foto: Anders Nordheim Dahl

Over forventningene

Til tross for en del endringer i ledelsen den siste tiden, bedyrer markedskoordinatoren at det ikke har vært de store utfordringene og at de er fornøyde med resultatene.

– Vi leverte over forventninger og er godt fornøyde med økningen. Vi har hatt et høyt aktivitetsnivå på senteret i 2016 og en omstrukturering i ledelsen.Vi er godt fornøyd med å ha levert over forventningene til tross for endringer i ledelsen, sier Thoresen-Larsen.

Det var kategorien «Hus og Hjem» som var vinnerne i 2016, med økning på seks prosent. Under denne kategorien ligger, blant annet Felleskjøpet, Kitch'n og Enklere Liv,som toppet listen.

OMSETNINGSVINNERE: Enklere Liv er blant butikkene som har gjort det best i 2016.
OMSETNINGSVINNERE: Enklere Liv er blant butikkene som har gjort det best i 2016. Foto:

 Naturlig handelslekkasje

Thoresen-Larsen sier det er en naturlig handelslekkasje både til Vinterbro og Ski.

– De har større møbelkjeder og elektronikkforretninger og det finner du ikke hos oss, men vi opplever at færre kunder reiser til Ski grunnet de trafikale utfordringene der, sier Thoresen-Larsen.

Hun legger til at det er en naturlig nedgang i besøkende på grunn av netthandelen.

– Det er gjengs over i bransjen at det er nedgang i antall kundermen vekst i omsetning. Netthandel har blitt en stor konkurrent, sier hun.

Spennende nytt år

Markedskoordinatoren ser frem til året som kommer, og satster på økning også i 2017.

Noen forandringer blir det på senteret fremover. Glossy Island nailbar har fått nye drivere og reåpner i februar. Boklageret flytter ut. I lokalene til Boklageret kommer det en ny butikk i midten av mars.

– Økningen vår i 2016 var takket være en god butikkmiks og dyktige ansatte, kombinert med tradisjonsrike aktiviteter som Bondens Marked og julegrantenning i samarbeid med Kolben og Lions.Vi har satt en prognose med forventninger om å øke i 2017. Vi har tro på vekst og jobber videre med de konseptene vi har her, sier Thoresen-Larsen.

– VIC er i full gang med bygging av en splitter ny butikk hos oss og vi gleder oss til de åpner andre februar, avslutter Thoresen-Larsen.

SATSER PÅ ØKNING: Senterkoordinatoren gleder seg til 2017 og satser på enda en økning.
SATSER PÅ ØKNING: Senterkoordinatoren gleder seg til 2017 og satser på enda en økning. Foto: Veronica Grude Docker

Nyheter Oljeutslipp til Tussetjern

Avdekket nye typer olje i Tussetjern – Fraråder fortsatt bading

Det er fortsatt olje i Tussetjern og det er synlig oljefilm på vannet ved strandsoner etter lekkasje av hydraulikkolje for over en måned siden. Forrige uke ble det også avdekket nye typer olje som tyder på oljeforurensning fra vakuumpumper og kompost. Les hele saken

Til toppen