FANTASTISK VEKST: Hugo Grimsruds Mspa har hatt en eventyrlig utvikling.
FANTASTISK VEKST: Hugo Grimsruds Mspa har hatt en eventyrlig utvikling.

Korona-boom for boblebadkongen fra Kolbotn

Nå trenger Hugo flere ansatte.

Publisert

Koronakrisen har skapt negative omveltninger for mange i næringslivet. Dette er derimot en skikkelig gladhistorie!

– Vi har vært heldige og opplever en fantastisk vekst denne tiden. Da statsministeren sendte alle hjem, gikk det ikke mange dager før foreldre var villig til å bla opp noen tusenlapper for aktivisere familien. Det merket vi veldig raskt. 

Veksten bare fortsatte

Hugo Grimsrud forteller at de hadde over 250 prosent vekst i antall bestillinger etter den første uken med nedstengning i mars. 

– Dette har egentlig bare fortsatt. På toppen får vi godværet med at sommeren starter tidlig mange steder. For oss har koronatiden vært en driftsmessig opptur, men vi må selvsagt gjøre mange ting annerledes. Enkelte ansatte jobber delvis fra hjemmekontor, og andre jobber i skift på butikken og kundesenter på Kolbotn,a, forteller Grimsrud. 

Etterspørselen har ført til at Mspa har utvidet åpningstidene for butikken i Edvard Griegs vei på Kolbotn. 

– De første ukene etablerte vi lokal ekspress-hjemkjøring og en variant av «drive-in» shopping i butikken på Kolbotn men nå er butikken åpen som normalt igjen. Vi leverer nå alle bestillinger fra nettbutikken Mspa.no hjem på dør over hele landet. Egentlig har koronakrisen ført til at vi har fått en enda bedre og utvidet og oppgradert nettbutikk. 

Ansatte fra Kolbotn

Hugo Grimsrud bor selv på Greverud, og av de åtte ansatte i selskapet er bare en som ikke kommer fra lokalmiljøet. 

– Vi er cirka 20 personer til på det totale teamet vårt. På grunn av veksten under koronakrisen, kommer vi til å ansette 1-2 nye på teknisk avdeling, slik at vi får styrket serviceavdelingen. I tillegg har vi utvidet åpningstidene her i butikken, så vi trenger snart en ny ekstrahjelp. I tillegg kommer vi til å utvide åpningstiden på kundesenteret, så der vil det også bli en nyansettelse. 

Hugo Grimsrud vil gjerne at staben skal fortsette å være lokale folk fra gamle Oppegård kommune. 

– Vi vil gjerne fortsette å holde en lokal profil på selskapet, selv om vi selvsagt for lengst selger over hele landet. Derfor håper jeg vi kan ansette enda flere herfra. Sitter du nå hjemme og er permittert, og føler du kan bidra hos oss. Ta kontakt gjennom kundesenteret vårt, sier Grimsrud. 

Boblebad, ovn og dusj

Boblebadsuksessen ser dermed ikke ut til å avta, men Hugo Grimsrud har vært opptatt av å få flere bein å stå på.

– Boblebad er hovednæringen vår, men de siste ukene har vi også fått mange bestilinger på pizzaovner. Når varmen kommer for fullt er jeg også sikker på at mange vil bestille utedusj, sier Grimsrud og smiler. Både de Italienske utedusjene og pizzaovnene har fått god PR i tv-programmene Camp Kulinaris og Eventyrlig Oppussing på TV3 denne våren. I tillegg har vi lansert en egen serie med luksuriøse Europa produserte massasjebad under varemerket SPAXO spas som er utviklet i Norge. Dette blir en «gamechanger» i bransjen! 

For syv år siden startet boblebadkongen med en idé om et behov han trodde eksisterte. 

– Det viste seg å ikke ekstistere. Jeg hadde kjøpt inn 1000 boblebad jeg trodde skulle være lette å selge. Det viste seg å ikke stemme. Dermed starter vi i det små med å bygge nettbutikken.

Eksploderte etter TV 2-serie

Salget eksploderte derimot etter at boblebadene ble med i TV 2-serien «Sommerhytta», programmet hvor deltakerne kjemper om å vinne hytta de selv pusser opp. 

– Da ble produktkategorien kjent over hele landet. Siden har det bare gått en vei. I dag har vi undersøkelser som viser at 9 av 10 blant kundene gir boblebadene toppscore. Over 51 prosent bruker dem hele året, og 88 prosent har anbefalt det til naboer og kjente. 

– Vi har med andre ord klart å etablere en bedrift som nærmer seg 100 millioner i årsomsetning. I tidlige «grunder-fasen» var det jeg som snakket varmt om produktene. Fornøyde kunder er det beste vi vet og I dag er det kundene våres som er våre beste ambassadører og snakker varmt  om oss og produktene, sier Hugo Grimsrud