SATSET: John Berge vil ha leketøybransjen til å omfavne Lemmy.no

Leken fagblad-satsning

Kolbotn-bosatte John Berge står bak nylansert fagblad for leketøybransjen.

Publisert Sist oppdatert

Nordmøringen John Berge, i en årrekke bosatt på Kolbotn, tar sats og styrer forlaget JB Forlag mot leketøybransjen. I første omgang handler det om et nytt fagblad for bransjen, som har fått navnet Lemmy Leketøymagasinet. Nettsiden lemmy.no er også oppe og står.

Fra før av står Berge og forlaget blant annet bak Kinomagasinet og Pro AV Magasinet.

– Med Lemmy.no har vi i vårt vesle forlag brukt all vår kompetanse, med hensyn til erfaringene fra de to andre bladene og alle våre nettsteder, for å tilby et så komplett produkt som overhodet mulig fra dag én, sier daglig leder og redaktør John Berge i meldingen.

Frontfigur

Han forteller også at han har researchet leketøymarkedet og bransjen siden 2020, etter at han først fikk ideen for flere år siden. Konseptet med maskoten med samme navn ble unnfanget under pandemien og visuelt realisert av tegner Christian Høkaas så sent som i høst. Lemmy er en fotograferende og skrivende teddybjørn, som blir bladets frontfigur.

– Du skal slett ikke se bort fra at Lemmy dukker opp i andre sammenhenger også i fremtiden, melder Berge.

I tillegg til nettsiden Lemmy.no har forlaget registrert nettsidene leketøymagasinet.no og leketoymagasinet.no, for å sørge for å samle mest mulig trafikk på ett sted.

I tillegg til nevnte Berge er også Per Mork involvert i satsningen som tar mål av seg å være «bransjens lokalavis».

Powered by Labrador CMS