Næringsutvikling

INVITERER INN: Næringsmegler Roy Hugo Øren i Metra Næringsmegling og eiendomsforvalter på Rosenholm Campus, Mette Schi Saastad.

– Mer enn en arbeidsplass

Før IBM flyttet ut med sine 350 ansatte for et drøyt år siden, var Rosenholm Campus en arbeidsplass for 1000 ansatte. Nå jobber 850 mennesker i Oppegårds mest markante bygg.

Publisert

– Vi har over 90 bedrifter her per i dag og er stolte over dette bygget som er det eneste stedet utenfor Oslo med et totalt campus-tilbud, sier næringsmegler Roy Hugo Øren i Metra Næringsmegling AS og eiendomsforvalter på Rosenholm Campus, Mette Schi Saastad.

      Rosenholm Campus:

  • Ble oppført for IBM i 1986, tegnet av Geir Grung.
  • Areal bygg: 43.000 m² kontor og 29.000 m² parkering. Areal tomt: 141 dekar.
  • Har over 90 leietakere med 850 mennesker som jobber her i dag.
  • Forvaltes av Aspelin Ramm AS (siden 2007).

De sier at etter at IBM valgte å samlokalisere sine lokaler på Kolbotn og Skøyen, og flyttet ut til Tøyen i november 2017 etter 31 år på Rosenholm, gjøres flere store grep på Rosenholm Campus (RC).

– Levende bygg

KJENT SOM IBM-BYGGET: Bygget til Rosenholm Campus, som holder til i Rosenholmveien 25, har seks etasjer og ble oppført i 1986 for IBM.

Schi Saastad startet på RC noen måneder før IBM flyttet ut og kan se store endringer siden den gang. Hun sier IBM hadde en stor del av bygget, og før de flyttet ut var deler av bygget mer lukket.

– Det har nå blitt et levende bygg med mye puls og moderne kontorlokaler. Gårdeier Aspelin Ramm rehabiliterer over 10.000 kvadratmeter etter IBMs utflytting. Vi har også bygget ytterligere kontorhotell og vi har planer om flere. Vi ser at det er flere som ønsker fleksible leiekontrakter med kort bindingstid og hvor alt er inkludert i husleien. På Rosenholm skal vi kunne tilby noe for alle – og vi har plass til flere!

850 ANSATTE: Rundt 850 mennesker jobber på Rosenholm Campus i dag. Det er et førsteklasses kontorkompleks med flott arkitektur, god design og kvalitetsmaterialer.

Høy trivselsfaktor

– Vi ønsker å tilby noe mer utover enn bare lokaler og legger opp til høy trivselsfaktor på arbeidsplassen. Et av tiltakene er en oppgradering av kantinen. Vi ønsker at våre leietakere skal være stolte av arbeidsplassen sin og ta med gjester til lunsj for å spise sunn mat med høy kvalitet. Vi har også bygget opp flere fellesarenaer og sosiale soner for å skape et flott og energisk arbeidsmiljø her, sier Schi Saastad og Øren.

Det tilrettelegges også for flere fellesaktiviteter som pepperkakebaking med barna, gålunsj hver uke, og nå går også startskuddet for nettverksbygging mellom leietakerne.

FLOTT MØTEPLASS: Kantinen har blitt oppgradert og brukes ofte som møteplass.

– I 2018 ble det satt ny rekord i kundetilfredshet hos leietakerne og det gir oss en tilbakemelding på at det jobbes i riktig retning, sier de to.

"Rosenholmer"

– Et av tiltakene vi har jobbet mye med er samhandling mellom leietakerne. Vi er aktive på Facebook og Facebooksiden «Rosenholmer» er blitt et begrep blant leietakerne. Her informerer vi om alt som skjer på campus, vi har interne konkurranser og leietakerne engasjerer seg, sier Schi Saastad.

Hun sier de har også jobbet mye med et godt treningstilbud for leietakerne.

– Vi har oppgradert treningsareal og gymsal, og i mars er også garderober og en badstue på plass. I tillegg kan vi nå tilby massasje, fysioterapi og personlig trening bare noen minutter unna kontoret, sier hun.

Les også: – Velkommen til Rosenholm

Powered by Labrador CMS