HAR EN DRØM: Drømmen til Sabat Sulaiman er å driver egen frisørsalong. Etter åtte måneder tror hun at hun nå må legge ned.

Frykter hun må legge ned frisørsalongen

Hun har forsøkt å bytte navn, og å få flere til å drive sammen med henne. Nå risikerer Sabat Sulaiman å måtte legge ned den lille frisørsalongen på Oppegård.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg har jobbet som frisør hele livet, og har også tatt utdanning her i Norge. Jeg har bare lyst til å drive selv, fordi jeg synes jeg da får bedre kontakt med kundene, sier frisør Sabat Sulaiman til Oppegård Avis.

Nå risikerer hun å måtte legge ned frisørsalongen etter åtte måneder i drift. Hun har for få kunder.

LOKKER MED JULETILBUD: Frisøren frister med gode priser mot jul og frem til nyttår.

Vurderer å legge ned

– Jeg tror jeg må legge ned. Det er ikke nok kunder, sier Sulaiman.

Med tre barn hjemme i alderen 2-7 år blir risikoprosjektet for stort for Sulaiman.

Frisøren bor i Lørenskog, men forteller at hun likte Oppegård så godt at hun bestemte seg for å drive salong her.

– Jeg jobbet her, og likte kundene veldig godt. Når jeg fikk muligheten til å drive stedet, tok jeg den. Jeg klipper både dame, herre og barn. Jeg trodde jeg kom til å få mer kunder, men noen dager er det helt tomt, sier hun.

Hun har forsøkt å bytte navn fra Beautyhouse til Oppegård frisør & Barbershop i håp om at det skal tiltrekke flere kunder. Så langt har det hjulpet lite med navneendringen.

Oppegård frisør & Barbershop

  • Holder til på Sætreskogveien 4 i Oppegård, rett over Kiwi-butikken.
  • Åpningstider: tirsdag, torsdag og fredag kl. 10.30-19.00
  • Lørdag kl. 11.00-16.00
  • Ellers er det mulig å ringe for timebestilling.
  • Kontakt: 66 99 47 00/ 465 04 085
  • Pris:

Herreklipp med saks/maskin: 350 (juletilbud), 300 kroner for kun maskin

Dameklipp: 450 kroner

Barn: 200 kroner

Student/honnør: 300 kroner

Forsøkt få inn flere

Sulaiman forteller at hun har forsøkt å få inn andre i bedriften, for å ha flere tilbud til kunden, men de har de trukket seg fra avtalen på grunn av de få kundene.

Nå er Sulaiman selv i ferd med å gi opp.

– De kundene jeg har sier at de er veldig fornøyde, og de kommer tilbake, men det er for få til å leve av. Det er veldig tungt. Jeg var så glad da jeg investerte her, jeg visste ikke at det skulle bli så vanskelig.

Hun sier hun har tilbud om å jobbe på en tidligere arbeidsplass, men hun føler da at hun mister den nærheten som hun ønsker å ha til kundene sine. Den står hun fri til å ha når hun driver selv, mener hun.

– Jeg vil bare jobbe, og helst drive selv. Dette er veldig trist for meg, sier 29-åringen, som håper at et frieri i lokalavisen vil hjelpe på kundemassen.

Powered by Labrador CMS