NYTT TILSKUDD: Senterets nyeste tilskudd har hatt åpent i to uker. Tallene forteller tydelig hva kundene synes.

Slik har kundene tatt i mot Kappahl

To uker på dagen etter åpning tok Oppegård Avis tempen på den nye Kappahl-butikken på Kolbotn Torg. Resultatet overrasker daglig leder.

Publisert

– Vi tenkte barneavdelingen kom til å selge godt, men det går enda bedre på dameavdelingen, forteller daglig leder for Kappahl på Kolbotn Torg, Bente-Lill Haugen.

Haugen opplever at det er mange kjøpesterke kunder i området, og har allerede bitt seg merke i at det er mange eldre og barnefamilier som handler i den nye butikken.

DAGLIG LEDER: Bente-Lill Haugen er svært fornøyd med mottakelsen på Kolbotn Torg.

Knallåpning

Haugen forteller at åpningen av den nye klesbutikken på Kolbotn har gått over all forventing.

– Vi selger over budsjett, og slik håper vi det holder seg, sier Haugen til Oppegård Avis.

Tilbakemeldingen fra kundene er ikke til å ta feil av.

– Vi har blitt fortalt av kunder at de velger dette senteret nå som vi også finnes her. De sier senteret er blitt mer attraktivt. Tidsklemma gjør nok sitt for at terskelen for å dra videre er høy, tror daglig lederen.

NYTT KONSEPT: Butikken på Kolbotn er den første i sitt slag med et nytt konsept. Det er snakk om detaljer for å gjøre kundeopplevelsen enda bedre.

Nytt konsept til etterfølgelse?

– Vi er første butikk med et helt nytt konsept på Kappahl. På grunn av det har vi hatt besøk fra andre i kjeden som har reist hit fra andre deler av landet og fra Sverige. Kunden vil kanskje ikke se hva det er som er nytt, for det går på små detaljer innen det visuelle, forklarer hun.

Hun forteller at de har hatt det veldig travelt på grunn av godt salg. Så godt har det faktisk gått at hun har måttet låne flere ansatte fra en annen Kappahl-butikk.

Vi ønsker å kunne tilby god service fremover nå som åpnings rushet har gitt seg, sier hun.

BRA FOR KUNDENE: Assisterende butikksjef Ann Tran på Lindex ønsker Kapphal velkommen.

Et attraktivt senter

Det er jo ikke til å stikke under en stol at Lindex som allerede har lokaler på senteret, deler mye av det samme kundesegmentet som Kappahl. Så hva tenker Haugen om at Lindex ligger "like borti gata"?

– Det er bra med Lindex her, det gjør det lettere for kundene å velge dette senteret. Vi har samme marked, men jeg tror vi kan utfylle hverandre godt så kundene får tak i "alt" de trenger fra oss på senteret. Da blir senteret også mer attraktivt for kundene, svarer hun.

– Det er generelt mye som er samlet her i sentrum. Med bondens marked, kino og senteret, så har Kolbotn et veldig godt tilbud, sier daglig lederen.

Oppegård Avis tok selvfølgelig turen innom Lindex for å høre om de har merket noe til den nye "konkurrenten", men også der deles den samme oppfatningen om at det er bra med et bredere tilbud til kundene.

– Vi har merket at flere kunder som er innom her for å handle bærer på en pose fra Kappahl, men de kommer jo til oss også, smiler assisterende butikksjef på Lindex, Ann Tran.

Powered by Labrador CMS