Søppeltømming

TRE UKER MED SØPPEL: Slik så det ut på bussholdeplassen ved Solbråtan stasjon i tre dager.

– Fryktelig grisete og ekkelt

I tre uker fløt søppelet på bussholdeplassen ved Solbråtan stasjon uten at de ansvarlige gjorde noe med det.

Publisert

Det var for en uke siden at Liv Jorun Solstad publiserte bildet av den forsøplede bussholdeplassen via Facebook-siden til "Det skjer på Kolbotn...." med følgende bildetekst:

"Søpla flyter fortsatt på bussholdeplassen ved Solbråtan stasjon i Skiveien. Sånn har det vært i tre uker."

 

TRE UKER MED SØPPEL: Slik så det ut på bussholdeplassen ved Solbråtan stasjon i tre dager.

I går, tirsdag 14. juli, publiserte hun et nytt bilde som viser at bussholdeplassen så like søplete ut.

 

SÅ FORTSATT ILLE UT: Bildet ble tatt tirsdag 14. juli, men slik så bussholdeplassen ut i tre uker før det.

Kontaktet Oppegård Avis

Jeg har sett dette søppelet når jeg har ventet på buss for tog. Det er fryktelig grisete og ekkelt, sier Liv Jorun Solstad.

Tirsdag 14. juli tok hun kontakt med Oppegård Avis i håp om å finne ut hvem som har ansvaret for søppeltømmingen på bussholdeplassen ved Solbråtan stasjon.

Slik Oppegård Avis kjenner til har flere innbyggere tatt kontakt med Ruter og andre etater uten at det har skjedd noen endringer.

Skylder på menneskelig svikt

Samme dag sendte Oppegård Avis en henvendelse til Statens vegvesen, Viken fylkeskommune og Ruter, med spørsmål rundt manglende søppeltømming på stedet.

Det viser seg at det er Viken Kollektivterminaler (VKT) som har ansvaret for drift og vedlikehold av den aktuelle holdeplassen, som også inkluderer søppeltømming.

"Slik det ser ut på bildene skal det ikke være på holdeplassen. Vi har et godt samarbeid med VKT når det gjelder drift og vedlikehold, så her må det ha skjedd en glipp og vi vil varsle VKT med en gang slik at det blir ryddet", skrev pressevakt i Ruter, Cathrine Myhren, til Oppegård Avis i en e-post onsdag formiddag. 

Senere på dagen i dag har hun bekreftet at den aktuelle bussholdeplassen har nå blitt ryddet og søppelet blitt fjernet. 

"Generelt opplever Ruter at VKT er dyktige på drift og vedlikehold av holdeplasser de har ansvaret for, og i dette tilfellet har det dessverre skjedd en menneskelig svikt, men det er nå ryddet opp", forklarer Myhren.

 

 

 
Powered by Labrador CMS