GRØNN MANN - ROSA SAK: – Jeg føler at vi bidrar i kampen mot kreft , sier Herman Gabrielsen.
GRØNN MANN - ROSA SAK: – Jeg føler at vi bidrar i kampen mot kreft , sier Herman Gabrielsen.

Rosa rekord for grønn mester

Herman har bidratt vanvittig til Rosa Sløyfe Aksjonen gjennom sitt gode arbeide hos Mester Grønn.

Publisert

Mester Grønn satte i høst salgsrekord i Rosa Sløyfe-aksjonen. Ingen steder i Norge ble det solgt flere sløyfer enn på Kolbotn Torg, og flest sløyfer av alle solgte Herman Gabrielsen.

Han jobber som ekstrahjelp hos Mester Grønn på Kolbotn Torg.

- Jeg føler at vi bidrar i kampen mot kreft med så gode resultater, sier Herman Gabrielsen.

Han forklarer engasjementet med at det hovedsaklig er en fin sak å jobbe for, og legger til at en annen grunn er kreft i familien.

Det totale bidraget fra Mester Grønn butikken på Kolbotn er 62.025 kroner. Ganske imponerende!

God selger

Butikkleder Lena Hillestad beskriver ham som en sjarmerende gutt med et utrolig salgstalent.

– Alltid gøy å få ros, sier ekstrahjelpen, som også studerer Innovasjon og ledelse. 

I fjor satte han rekord i å selge Kreftforeningens designpin, og hans engasjement smittet over på alle de andre ansatte. Dette førte til at Mester Grønn butikken på Kolbotn Torg ble den som solgte flest pins i kjeden.

I år bestemte avdelingen seg for å forbedre resultatet. Og dermed ble det nok en ny rekord på pins-salget. I tillegg har de solgt Rosa sløyfe-buketter, roser og duftlys.

PS! Saken fortsetter under bildet!

STORSELGER: Kunder har kjøpt både to og tre sløyfer, sier Herman Gabrielsen.
STORSELGER: Kunder har kjøpt både to og tre sløyfer, sier Herman Gabrielsen.

Rekord

– Mange kunder har kjøpt en vakker bukett til sine nærmeste for å spre glede og for å støtte en god sak. Resultatet av dette har blitt at Mester Grønn kan overføre 2,7 millioner kroner  til Kreftforeningen og Rosa sløyfe-aksjonen, noe som er hele 800 000 kroner over 2015 resultatet, og dermed en ny fantastisk rekord, heter det i en melding fra administrerende direktør Erling Ølstad i Mester Grønn.

–  Vi har fått fantastisk respons fra kundene.  Vi har opplevd at kunder har kjøpt både to og tre sløyfer, sier Hermansen.

–  Andre sier at de allerede har sløyfer hjemme, forteller kollega Linda Lindberg.

– Men det er ikke så viktig. Det det handler om er å vise støtte.

Powered by Labrador CMS