TEKNISK GODE: – Butikker som skiller seg veldig ut er teknikkbutikkene,de ser vi at gjør det bra, Som Kjell & company, sier Gro Collet, senterdirektør vede Ski Storsenter.

Omsetningen til Ski Storsenter påvirkes av Follobanen

Ski Storsenter økte omsetningen i 2016, men merker byggingen av Follobanen.

Publisert

Gro Collett, senterdirektør ved Ski Storsenter, er fornøyd med omsetningen i 2016, men skulle gjerne sett at de økte enda mer. Byggingen av Follobanen har gitt trafikale utfordringer, som igjen merkes på omsetningen. 

– Vi har hatt en liten økning, men drømmer alltid om å øke mer. Vi ser at byggeingen av Follobanen har spilt inn. Det blir litt flere trafikale utfordringer mens den bygges, sier Collett. 

Hun legger til at de likevel har godt med besøk, men tror det blir enda bedre når banen er ferdig.

LAGER TRAFIKKPROBLEMER: Byggingen av Follobanen byr på trafikale problemer for Ski Storsenter og kundene deres.

– Vi gleder oss til den er ferdig, men vi har hatt fire og en halv millioner besøkende i året om har gått. Det er veldig mange mennesker som bruker Ski storsenter, sier Collett. 

Vil krysse 2, 1 milliarder-grensen

I 2016 omsatte Ski Storsenter for 2,071 milliarder kroner mot 2,064 milliarder kroner i 2015. Det er er en økning på 0,33 prosent. I år ønsker senterdirektøren seg enda høyere tall.

– Det er alltid spennende med høy omsetning, vi måles jo på det. Vi jobber knallhardt hele tiden for å øke omsetningen vår, og vi skal i hvert fall krysse den 2,1 milliarder grensen i 2017. Det er et et mål for året, sier Collett.

Ps. Saken fortsetter under bildet!

FORNØYD MEN DRØMMER OM MER: Senterdirektør på Ski Storsenter, Grio Collett er fornøyd med økningen, men ønsker seg enda mer.

 

Primærkundene er fra Ski

Collett mener de mindre sentrene, slik som Kolbotn Torg, er en konkurrent til hverdags-handelen, men at Vinterbro er den aller største konkurrenten. 

– Vi vet at Ski Storsenter-kunden bor i ski. Gjennomsnittlig reisevei er elleve og et halvt minutt for primærkundene våre. Så er det klart at sekundært får vi kunder fra Frogn, Oppegård, Ytre Enebakk, Vestby og Ås, men de bruker oss nok mer i helgene, forklarer Collett.

"Service og tjenesteytende" vinner av 2016

Det er i kategorien "service og tjenesteytende" at det har vært størst prosentvis økning i året som gikk.

– Den bransjen som utmerket seg mest i 2016 og som har hatt størst prosentvis økning er service og tjenesteytende, som er frisør, reisebyrå, renseri og lignende, sier Collett.

Andre butikker som har gjort seg bemerket er de butikkene som driver med teknikk. 

– Butikker som skiller seg veldig ut er teknikkbutikkene, de ser vi at gjør det bra. Som, for eksempel, Kjell & Company og Telenor, avslutter senterdirektøren. 

Powered by Labrador CMS