ÆLSKER NY ÆPP: Kjøpmann Erlend Herbjørnrød er strålende fornøyd med den nye appen til Rema 1000.

Ny Æpp lansert for Rema 1000

Rema 1000 har kommet med sin egne variant av bonus for kundene. Kjøpmann Erlend Herbjørnrød på Rema 1000 Sofiemyr er strålende fornøyd.

Publisert

Rema 1000 har holdt kortene tett til brystet, men lanserte i går appen Æ, som skal gi kundene ti prosent på ti favorittvarer og ti prosent på frukt og grønt. Kjøpmann Erlend Herbjørnrød på Rema 1000 Sofiemyr tror dette blir gunstig for kundene.

– Æ appen er helt unik ned på kundenivå. De varene du handler de får du rabatt på. Man laster ned appen og legger inn bankortet sitt, så går summen ned når kunden putter inn kortet i kassen, sier Herbjørnrød.

ÆR OVERSIKTLIG: På den nye appen kan man se hva man har spart, samt ha oversikt over kvitteringer og kjøp.

Alternativt finnes det strekkoder man kan bruke i kassen dersom man ønsker å betale med kontanter, eller ikke vil legge inn kortinformasjonen sin i appen.

Kundevennlig

Herbjørnrød synes appen er svært kundevennlig og mener det blir enklere for forbrukeren enn for eksempel kuponger og medlemskort. 

– Appen er enkel for kunden og man ser kvitteringen på hva man har handlet også.  De varene du bruker mest penger på de får du rabatt på, i tillegg til ti prosent på frukt og grønt, sier Herbjørnrød fornøyd.

Ps. Saken fortsetter under bildet, og du kan lese mer i papirutgaven om den ventede dagligvarekrigen neste torsdag!

ÆLSKER NY ÆPP: Kjøpmann Erlend Herbjørnrød er strålende fornøyd med den nye appen til Rema 1000.

 

– Ønsker å være best 

Herbjørnrød har hatt en voldsom vekst de siste årene, mye på grunn av oppussingen. Han er overbevist om at dette vil gjøre eksisterende kunder glade, såvel som å trekke nye kunder.

– Vi satser på å være butikken for alle i kommunen, vi ønsker å være best og tilfredsstille alle. Appen har kommet fordi det har vært etterspurt av kunden, sier kjøpmannen.

– Er kundene fornøyd, blir de hos oss.

FORVÆNTER KRIG: Mange tror Remas app vil trigge priskrig.

Blåkopi

Herbjørnrød sier ordningen med frukt og grønt er et tilsvar til Kiwis frukt og grønt ordning.

– Kiwi har hatt god vekst på den frukt og grønt ordningen de hadde i fjor. For forbrukeren er dette bare positivt, det utløser noe i hele markedet, sier Herbjørnrød.

Kommunikasjonssjef i Kiwi, Kristine Arvin mener derimot at dette ikke er noen trussel for Kiwi.

– Det her er ikke noe nytt. Vi har holdt på med dette i 20 år, og for ett år siden lanserte vi Kiwi pluss. Vi så på dette som sterkt inspirert av oss, eller en blåkopi faktisk, sier Arvin om det nye Rema 1000 stuntet. 

Som svar til Rema 1000 doblet Kiwi fra fjerde januar bonusen fra 7.5 prosent til 15 prosent på frukt og grønt.

– Vi mener én prosent på alle våre 4500 varer, er bedre enn ti prosent på ti varer. Vi ønsker at kundene skal handle mest mulig variert, sier Arvin. 

Powered by Labrador CMS