MANGE PRODUKTER: Klaus Wiik (t.v.) og Erik Eeg har god grunn til å smile etter at de har signert en omfattende avtale med Oliver og Petter Solberg. Follo Sport endrer navn til Sport-X og skal levere all merchandise for motorsportfamilien.

Gigantavtale for Follo Sport

De kunne velge London, Paris eller New York. Familien Solberg valgte Sofiemyr.

Publisert

– Dette er en strålende utvikling for selskapet vårt, men helt ærlig så vet vi ikke hvor stort dette kan bli, sier daglig leder Erik Eeg i Follo Sport.

Den velkjente leverandøren av sportsutstyr på Sofiemyr er i ferd med å endre navn til Sport-X. Samtidig kan de nå gå ut med at de har inngått en omfattende avtale med motorikonet Petter Solberg og hans svært talentfulle sønn Oliver.

All merchandise

– For oss i Sport-X er det stort at vi er valgt som samarbeidspartner, leverandør og sponsor til Norges yngste og mest lovende rallysjåfør. Oliver har allerede vunnet både nordisk mesterskap i seniorklassen og EM-løp i rally i Latvia, uten engang å ha førerkort!

– Vi skal produsere og levere all merchandise for dem, samt etablere og drifte nettbutikken med utsendelse av effekter til fans over hele verden, sier Eeg til Oppegård Avis.

Sammen med salgs- og markedsansvarlig Klaus Wiik har Eeg jobbet i det stille med den omfattende avtalen.

– Det startet med at vi ville utvikle en løsning for å produsere merchandise ut over leveringer vi allerede har. Vi pitchet ideen til Olivers mamma Pernilla, og hun tente på ideen vår, sier Wiik.

Saken fortsetter under bildet.

GODT TEAM: Klaus Wiik og Erik Eeg har hatt flere møter hjemme hos Oliver og Petter Solberg i svenske Torsby.

Familien Solberg var på dette tidspunktet allerede i dialog med flere leverandører.

– Det er ganske artig at de satt med tilbud fra leverandører i både London, Paris og New York, men de valgte oss på Sofiemyr, sier Erik Eeg.

Far og sønn

Etter først å ha inngått avtale om levering av merchandise til Oliver Solberg, ønsket Pernilla å gjøre det samme med Petter Solberg. Nå har de avtaler med både far og sønn.

– Det handler om alt innen tekstiler og effekter knyttet til merkevarene som Solberg-familien har. Leverandøren vår kan levere klær fra størrelse tre måneder og oppover, så dette blir veldig spennende.

– Produktspekteret vil etterhvert økes betydelig, alt fra spesialproduserte klokker til modellbiler. Vi er ansvarlig for produksjonen av det aller meste av dette fremover, sier Erik Eeg.

Tusenvis av følgere

Far og sønn Solberg har til sammen over 600.000 følgere i sosiale medier. Tidligere år har Petter Solberg omsatt for flere millioner i salg av merchandise.

– Vi setter oss ikke de store målene med en gang. Kan vi omsette for en million på hver det første året, er det bra, sier Klaus Wiik.

Erik Eeg synes avtalen med Solberg-familien er svært spennende.

– Først og fremst er det kjempemorsomt, og dette er med på å utvide horisonten vår. For oss er det en svært viktig avtale, og setter oss i stand til å «kjøre på» med nye lokaler, som nå endelig kan se ut til å bli en realitet.

– Vi er ydmyke over å bli valgt og gleder oss til å ta fatt på samarbeidet med Oliver og hans team. For Sport-X markerer dette også lanseringen av vårt nye konsept for merchandising, vi kunne ikke fått en bedre samarbeidspartner som første kunde til dette konseptet, sier Erik Eeg.

Powered by Labrador CMS