GRÜNDERE: Even Jystad og Sivert Wallin fra Kolbotn drømmer om å bli store i kondombransjen.

Følsom nyhet fra Kolbotn

Kolbotn-guttene Even Jystad og Sivert Wallin står bak kondom-nyheten Geil. Nå trenger de din hjelp for å bli store.

Publisert Sist oppdatert

Med slagordet «Bedre kondom. Bedre sex» satser de lokale gründerne bak oppstartsselskapet «Geil» på å fylle et tomrom i det norske kondommarkedet. Nylig lanserte de sitt første kondom av materialet polyuretan gjennom folkefinansierings-plattformen Bidra.no. Der er det nå åpnet for forhåndsbestillinger, for å samle inn nok til å realisere prosjektet.

Nordmenn slurver visstnok med kondombruken, og ifølge en fersk undersøkelse gjennomført av de lokale kondom-gutta, ønsker Ola og Kari seg hovedsakelig høyere sensitivitet og en mer naturlig følelse.

I et helt år har gründerne bak selskapet testet kondomer fra alle verdenshjørner i jakt på det ultimate kondomet.

SMART PAKNING: Den nye innpakningen er ifølge kondomduoen rimelig revolusjonerende.

Tynnest på markedet

Nå er de to, med hjelp av Rafa Narciso, endelig klare for å lansere resultatet.

– Vi satte rett og slett sammen de beste egenskapene fra kondomer over hele verden. Mye av hemmeligheten ligger i at vi benyttet polyuretan istedenfor lateks, et materiale med overlegne varmeledende egenskaper for økt sensitivitet. I tillegg vil det være det tynneste kondomet på det norske markedet og helt fri for vond lukt, sier kondomtester og økonomiansvarlig i Geil, Sivert Wallin.

Selve materialet er selvsagt det viktigste, men noen vil nok også glede seg over kondomets innovative innpakning - såkalte «buttercups». Med en ukomplisert åpningsmekanisme kan den åpnes raskt, og gir alltid riktig side opp på kondomet.

Tilpasset Norge

DAGLIG LEDER: Geil ledes av Even Jystad fra Kolbotn.

– Med tanke på at halvparten av unge nordmenn har ubeskyttet sex med ny partner var vårt mål var å introdusere et kondom de faktisk ønsker å bruke. Kondomer av polyuretan har økt i popularitet i Asia de siste årene, og sammen med en av verdens ledende kondomprodusenter fikk vi tilpasset det til det norske markedet, tilføyer daglig leder Even Jystad.

Prisen er stiv, men det har sin forklaring ifølge Jystad.

– Joda, en sekspakning med vårt produkt ligger noe høyere enn de middelmådige kondomene du får kjøpt på butikken, men så er heller ikke målet å lage middelmådige kondomer. Det finnes det nok av. Vi har laget et eksklusivt produkt som løfter opplevelsen. Vi er ikke i tvil om at det er verdt det, sier Jystad.

Powered by Labrador CMS