MATCHER DET MESTE: Match var omsetningsvinneren på Vinterbro senteret. F.v Nina Jensen, butikkleder Match, Laila Sønstevold, senterleder Vinterbro senter, Silje Myrvold Engebretsen, senterkoordinator og Grethe Johnsen, markedssjef.

Vinterbro ble sentervinneren i 2016

Vinterbro økte omsetningen sin med hele 6, 15 prosent i 2016. Senterleder Laila Sønstevold synes tallene er fantastiske.

Publisert

I fjor passerte Vinterbro Senter for første gang 1,5 milliarder kroner. Økningen fra 2015 til 2016 var på hele 6,15 prosent.

– Fra 2014 til 2015 var 6,6 prosent økning, dette er høye tall etter hvert. Det er helt fantastisk, sier Sønstevold, som er veldig fornøyd med resultatene fra fjoråret.

 – Vi er naturligvis svært godt fornøyde med tallene for 2016. Vi håpet på god vekst, men utviklingen overgikk våre forventninger og er en honnør til alle flotte medarbeidere som gjør sitt beste for Vinterbro, sier en glad senterleder. 

GLAD SENTERLEDER: Senterleder ved Vinterbro Senter, Laila Sønstevold er kjempefornøyd med resultatene fra 2016.

Match-vinner

Hun mener de har hatt en god vekst i forhold til de andre sentrene og er svært fornøyd med resultatene. Også butikkleder i klesbutikken Match, Nina Jenssen, er kjempefornøyd med egen innsats i året som har gått. 

– Match har hatt en økning på 11,54 prosent fra 2015. Dette er gøy, vi er med på å sette Vinterbro på kartet. Vi er store også i vår egen kjede, sier Jenssen.

Match utmerket seg, og var en av de beste på omsetning i kategorien "Klær og Sko", sier Sønstevold. 

Kategorivinner var likevel "Service og Tjenesteytelser", med en økning på 12,6 prosent fra 2015.

Ps. Saken fortsetter under bildet!

MATCHER DET MESTE: Match var en av omsetningsvinnerene på Vinterbro senteret. (F.v) Nina Jenssen, butikkleder Match, Laila Sønstevold, senterleder Vinterbro senter, Silje Myrvold Engebretsen, senterkoordinator,Grethe Johnsen, markedssjef.

 

Forsiktige optimister

Sønstevold håper på et godt år i 2017 også , men regner ikke med en tilsvarende vekst i 2017 som de har hatt de siste par årene.

– Etter to meget sterke år, er vi forsiktige optimister i 2017, og håper på en vekst på to til tre prosent. Sett fra vårt ståsted, skyldes økningen et mangeårig hardt arbeid for å skape en butikkmiks som kundene liker, sier Sønstevold.

Hun legger også til at de har fordelen ved enkel parkering uten lapper og avgifter, men at det er et sammensatt bilde som gjør at veksten har vært så positiv.

– Nøkkelen til vekst er uansett hardt arbeid, sier senterlederen. 

INGEN TRUSSEL: Senterleder på Vinterbro Senter, Laila Sønstevold synes ikke det er en trussel med de andre lokalsentrene.

Uendret konkurransesituasjon

Sønstevold opplever ikke konkurransen fra Kolbotn Torg eller Ski Storsenter som et problem, og tror ikke kundemassen fra disse sentrene har økt.

– Vi tror konkurransesituasjonen er nokså uendret akkurat nå, og opplever ikke at vi får særskilt mange nye kunder fra Ski eller Kolbotn Torg. Men vi har mange kunder fra Oppegård  og håper vi får flere. Vi ligger veldig sentralt til i forhold til folk i Oppegård, sier Sønstevold. 

Sønstevold er positiv til konkurransen og mener det skaper mangfold for kunden.

– Når det gjelder Kolbotn Torg og Ski så har de flere av de samme butikkene som oss, og noen annerledes konsepter. Det er jo bare bra, på den måten kan kundene få litt variasjon i handelen, avslutter Sønstevold. 

Powered by Labrador CMS