FARGERIKE BARNEKLÆR: – Alle farger i riktig setting skaper glede, sier daglig leder i Retrobarn, Olga Korkasheva, som selger barneklær i spreke farger.

Sprer retroglede

Tobarnsmor Olga Korkasheva (41) fra Greverud fulgte drømmen og startet egen nettbutikk med salg av barneklær.

Publisert

– Nettbutikken er hjertebarnet mitt nummer tre, sier den blide 41-åringen fra Greverud.

Korkasheva er opprinnelig russisk og kommer fra byen Nikel i Murmansk fylke, men flyttet til Norge for 17 år siden i forbindelse med studier.

I ti år har hun jobbet som markedskonsulent i Norsk Telegrambyrå (NTB), men til tross for en spennende jobb, har Korkasheva i flere år drømt om å starte for seg selv.

Les også: Hun følger designerdrømmen

Da NTB utlyste sluttpakker, tok 41-åringen sjanse og sendte søknad.

– Målet med å ta sluttpakke var å gjøre min drøm til virkelighet, og bruke penger og tiden til å sette i gang med min egen nettbutikk. Som tobarnsmor har jeg vært opptatt av hva barna mine har på seg, men også av hvordan disse klærne produseres, så jeg fikk en idé om å drive med salg av barneklær, sier hun.

PS! Saken fortsetter under bildet!

Retroklær

RETROKLÆR: Klærne kombinerer det klassiske og tidløse med det morsomme og moderne.

Korkasheva startet i fjor høst med en kartlegging for å finne ut om det finnes potensiale for hennes forretningsidé, som er å tilby fargerike og humørfylte barneklær i god kvalitet, og klær som produseres under trygge og forsvarlige forhold.

Les også: Åpner ny butikk på Vinterbro

– Jeg har funnet ut at folk er opptatt av pris, men også av miljø og etisk produksjon, og at de etterspør noe mer enn bare de tradisjonelle kjønnsbestemte fargene. Mange etterspør også unisex-klær som kan gå i arv mellom søsken av ulike kjønn, sier tobarnsmoren.

PS! Saken fortsetter under bildet!

FARGERIKE BARNEKLÆR: – Alle farger i riktig setting skaper glede, sier daglig leder i Retrobarn, Olga Korkasheva, som selger barneklær i spreke farger.

– Høyere pris, men verdt det

I slutten av mars startet norsk-russeren Retrobarn, en nettbutikk som legger vekt på nettopp disse faktorene.

Klærne som selges der er fra to små, men godt etablerte engelske merker som begge er miljøsertifisert og har vunnet flere designpriser, ifølge Korkasheva.

Les også: Går så det suser

– Prisnivået er nok noe høyere enn i kjedebutikker, men det er det man må betale for kvalitet, og når klærne er produsert på en etisk og miljøvennlig måte, sier hun.

Powered by Labrador CMS