FIN START: Butikksjef Anita-Christel Stransberg er fornøyd med de tre første månedene på Kolbotn Torg.

– Kundene er lojale på Kolbotn

Butikksjef i VIC, Anita-Christel Strandberg (27) er overrasket over lojaliteten til kundene på Kolbotn, og synes de første tre månedene på senteret har vært positive.

Til tross for at VIC kun har drevet på Kolbotn torg siden 2. februar, er det allerede flere faste kunder, ifølge butikksjef Anita-Christel Strandberg.

– Jeg synes det går så fint. Det er hyggelige kunder og vi begynner å kjenne igjen mange faste fjes, sier Strandberg fornøyd. 

Les også: Åpnet ny butikk på Vinterbro

Butikkjeden VIC, som har 64 butikker rundt om i landet og er en del av Voice, åpnet dørene på Kolbotn 2. februar i år. De første månedene har vært fine, synes butikksjefen. 

– Det har vært gode tilbakemeldinger og det er hyggelig å høre. Vi hadde en fin februar og mars, men så har det vært litt tøffere i april. Noen dager har vi klart budsjett, andre dager ikke, sier Strandberg. 

PS! Saken fortsetter under bildet!

 

POPULÆRT MED KJOLE: Butikksjef Anita-Christel Strandberg viser frem vårens nye kjoler.

Barnesykdommer

Strandberg forklarer at noen barnesykdommer vil det alltid være i oppstarten av en ny butikk, men at det bare må gå seg til litt.

– Det er selvfølgelig litt innkjøring med en ny butikk. Mange kunder komme for å orientere seg og titte, så vi må være litt tålmodige. Vi prøver ut merker, utvalget og budsjettet. Første året må vi prøve og se litt, også må vi finne ut av hva som er realistisk, sier Strandberg. 

Målet er å få til en jevnt god butikk.

– Jeg ønsker en jevn og god butikk som alltid klarer seg og litt til. Å få en god økning, god kontroll og god kompetanse her til en hver tid. Vi må også fokusere på merkevarebygging. Fordi vi har noen merker som Match også har, må vi jobbe med å differensiere oss litt.  Nå må vi få en styrke og god posisjon. Det går i riktig retning, sier Strandberg.

Les også: Neglbaren er åpen igjen!

Lojale kunder

Strandberg sier hun er overrasket over lojaliteten til kundene på Kolbotn, og opplever at innbyggerne i kommunen ofte velger butikker lokalt. 

– Jeg har jobbet i Moss, på Vinterbro og i Oslo, og jeg opplever ikke at kunder er lojale til annet enn pris stort sett, så det har overrasket meg her. Vi er konkurransedyktige på pris men jeg tror folk ville brukt femti kroner mer her enn å bruke en butikk i Oslo, for eksempel. De er lojale til senteret sitt, de ser alltid på Kolbotn først, og det tror jeg de gjør lurt i, sier butikksjefen fornøyd.

Powered by Labrador CMS