GODE ARBEIDSDAGER: Hverdagen blir bittelitt bedre når du har Chevrolet Tahoe som arbeidsbil.
GODE ARBEIDSDAGER: Hverdagen blir bittelitt bedre når du har Chevrolet Tahoe som arbeidsbil.

– Et smil hver morgen

Elektrikeren kommer! Eller var det Secret Service?

Publisert

Nei, sikkerhetspolitiet i USA har sikkert mer enn nok å gjøre. Dette er den lille historien om en elektriker fra Kolbotn.

Hva er vel bedre enn å oppfylle guttedrømmen når du skal kjøpe ny yrkesbil. Rune Nerland startet Kolbotn Elektro i 2007, en bedrift som har vokst jevnt og trutt gjennom årene. I dag har bedriften seks ansatte.

Har fortsatt den første

Tidligere kjørte Rune en Volkswagen Transporter, men for litt over tre år siden var det på tide å investere i nytt fremkomstmiddel.

– Dette var noe jeg hadde drømt om ganske lenge. Jeg pleier å si at jeg hadde gått gravid med denne bilen i ganske mange år, forteller Nerland.

Han kjørte helt til Elnesvågen i Romsdal for å hente en splitter ny Chevrolet Tahoe hos Nerland Autosalg, helt tilfeldig samme navn som elektrikeren fra Kolbotn.

I Kolbotn Elektro har Rune også varebiler av typen VW Transporter og Mercedes Vito.

– I tillegg har vi fortsatt en Toyota Hiace, bilen jeg hadde da vi startet firmaet. Den nekter å dø, så derfor får den leve, sier Rune og smiler.

360 hestekrefter

Arbeidsbilen hans er svært romslig med bare to seter foran. Under panseret sitter en V8 bensinmotor på 5,3 liter og 360 hestekrefter. Nypris ligger på cirka en million kroner. Skal du ha bakseter også, må du raskt ut med en million til.

PS! Saken fortsetter under bildet!

KOMFORTABELT: Ingen kan klage på manglende komfort når de tar plass bak rattet på en Tahoe.
KOMFORTABELT: Ingen kan klage på manglende komfort når de tar plass bak rattet på en Tahoe.

– Det har vært tre fantastiske år å kjøre denne bilen. Jeg sa først at jeg skulle ha bilen i tre år. Nå har jeg bestemt meg for å beholde den ett år til. Jeg sliter med å finne noe som er bedre enn denne.

Praktisk og komfortabel

I arbeidshverdagen fremhever Rune Nerland de praktiske løsningene, kombinert med den kraftige motoren.

– Vi kan legge på 3,5 tonn på kula bakerst, og bilen kommer seg likevel frem overalt. Ja, den bruker en del drivstoff, men heldigvis finnes det fortsatt mange bensinstasjoner, sier Rune med et smil.

Han fremhever at arbeidsdagen er blitt enda litt bedre når man kjører komfortabel bil.

– Det er et smil hver eneste morgen i garasjen, sier Rune Nerland.