MARKED LEVERER: Julie Delia Lie Steinfjell roser marked.no for god service og hjelpsomme sjåfører. Hun er svært fornøyd med å få matvarene rett hjem uten å måtte ta turen innom butikken,og synes de leverer det de lover og enda litt til.

Marked for netthandel

Stadig flere Oppegård-folk får matvarene levert på døren fremfor å handle selv i butikken. Julie Delia Lie Steinfjell (29) benytter seg av et slikt tilbud, og gir det tommel opp.

Småbarnsmoren fra Greverud, Julie Delia Lie Steinfjell, sparer både tid og penger på å handle matvarene sine på nett. Av de leverandørene hun har testet, synes hun marked.no er det beste alternativet.

– Dette fungerer best, synes vi. Nå handler vi kontinuerlig hver uke hos marked.no og det har vi gjort i noen måneder, sier Lie Steinfjell.

Hun forteller at de har prøvd flere alternativer, blant annet matkasserR. 

– Bare starten

Stine Røsand, daglig leder i marked.no, sier matvarehandel på nett er kommet for å bli.

Les også: Nå har Pekka solgt rekordgressklipperen

– Det her er bare starten, men jeg tror det kommer flere. Nettet er veldig nådeløst, man kan droppe ut midt i handelen, så vi mener det er viktig å ha et bredt utvalg. Finner de ikke det vil ha hos oss er, vi en arkfane unna konkurrentene, sier Røsand.

PS! Saken fortsetter under bildet!

 

I RUTE: Sjåfør Tom Bråten (25) sier han enda har til gode å komme forsinket til en leveranse.

 

Øker i Oppegård

Fem prosent av marked.nos kunder kommer fra Oppegård, men andelen øker stadig.

–  Vi har distribuert i Oppegård siden vår oppstart i februar 2016. Vi opplever god vekst i området, og kan skilte med over 50 prosent økning i dette området fra fjerde kvartal i 2016 til første kvartal i 2017, sier Røsand.

 

Les også: Godkjent badevann i Tussetjern

Lie Steinfjell er helt enig og kommer til å fortsette med mathandelen på nett.

– Både mannen min og jeg jobber mye, og det å slippe å dra et halvsurt barn i butikken er veldig greit, smiler Lie Steinfjell.

PS! Saken fortsetter under bildet!

I RUTE: Sjåfør Tom Bråten (25) sier han enda har til gode å komme forsinket til en leveranse.

 

 

Spiser sunnere

Ifølge tall fra Nielsen og marked.no spiser Oppegårdsfolket som handler på nett dobbelt så mye frukt og grønt, tre ganger så mye fisk, og halvparten så mye sjokolade og godteri, som de som handler i fysisk butikk.

– Vi har nok halvert matbudsjettet på å planlegge. Også slipper man å kjøpe alt man ikke ender opp med å spise. Vi kaster mindre og spiser sunnere, sier Lie Steinfjell fornøyd.

Oppstartsår

I fjor sto netthandelen for 0,9 prosent av av det totale dagligvaremarkedet, ifølge Røsand. Hun mener det fint er plass til flere aktører på nett.

– Våre konkurrenter er de fysiske butikkene. Vi ønsker å spise oss inn i den store daglivarekaken, istedenfor å konkurre mot hverandre på den lille prosenten som er på nett, sier Røsand.

MARKED LEVERER: Julie Delia Lie Steinfjell roser marked.no for god service og hjelpsomme sjåfører. Hun er svært fornøyd med å få matvarene rett hjem uten å måtte ta turen innom butikken, og synes de leverer det de lover og enda litt til.

Marked.no lanserte nettsiden sin i februar 2016, og det er fortsatt røde tall for bedriften, men Rødsand er sikker på at avkastningen kommer.

– Vi kommer nok til å ha to-tre oppstartsår før vi begynner å tjene penger. Jo mer volum du har, jo mer effektiv drift får du. Med andre ord, jo flere kunder vi har i Oppegård, jo mere effektive blir vi, smiler Røsand.

I tillegg til marked.no, leverer kolonial.no, Adams Matkasse og Godtlevert.no i Oppegård.

 

Powered by Labrador CMS