80-åring fra Ski råkjørte på Kolbotn
Senioren fikk konfiskert førerkortet for å ha kjørt like fort som alderen, i 50-sonen.
Ski-mannen var ikke den eneste som måtte finne alternative måter å komme seg hjem på, etter at UP gjennomførte nok en kontroll på våre veier.
Totalt tre førerkort ble beslaglagt etter en kontroll torsdag ettermiddag.
Henrik Larsen, operasjonsleder i Politiet, skriver følgende i politiloggen:
– UP gjennomført laserkontroll langs Skiveien rett nord for Kolbotn sentrum. Totalt 14 reaksjoner hvorav tre førerkortbeslag. Høyeste hastighet målt til 80 km/t i 50-sone.
To menn fra Oslo
I tillegg til den raske 80-åringen var det også to andre bilister som må belage seg på å bruke beina en periode.
En mann i 30-årene fra Oslo ble målt til 76 km/t og en mann i 20-årene fra Oslo ble målt til 69 km/t. Han mistet førerkortet på grunn av prikkbelastning.
De ovennevnte var ikke de eneste som har kommet i konflikt med lovens lange arm det siste døgnet: