HIT, MEN IKKE LENGRE: Her endte turen for mannen fra Ski.

80-åring fra Ski råkjørte på Kolbotn

Senioren fikk konfiskert førerkortet for å ha kjørt like fort som alderen, i 50-sonen.

Publisert Sist oppdatert

Ski-mannen var ikke den eneste som måtte finne alternative måter å komme seg hjem på, etter at UP gjennomførte nok en kontroll på våre veier.

Totalt tre førerkort ble beslaglagt etter en kontroll torsdag ettermiddag.

Henrik Larsen, operasjonsleder i Politiet, skriver følgende i politiloggen:

– UP gjennomført laserkontroll langs Skiveien rett nord for Kolbotn sentrum. Totalt 14 reaksjoner hvorav tre førerkortbeslag. Høyeste hastighet målt til 80 km/t i 50-sone.

To menn fra Oslo

I tillegg til den raske 80-åringen var det også to andre bilister som må belage seg på å bruke beina en periode.

En mann i 30-årene fra Oslo ble målt til 76 km/t og en mann i 20-årene fra Oslo ble målt til 69 km/t. Han mistet førerkortet på grunn av prikkbelastning.

De ovennevnte var ikke de eneste som har kommet i konflikt med lovens lange arm det siste døgnet:


Powered by Labrador CMS