TAR KAKA: I anledning av den første dagen som Coop Prix, byr butikksjef Vidar Martinsen (59) og butikkansatt Benedikte Berg (20) på marsipankake.
TAR KAKA: I anledning av den første dagen som Coop Prix, byr butikksjef Vidar Martinsen (59) og butikkansatt Benedikte Berg (20) på marsipankake.

Gule priser igjen på Kolbotn

Coop Marked i Sentrumsbygget på Kolbotn har skiftet til Coop Prix, og dermed er de gule prisene tilbake i Oppegård.

Publisert

Torsdag 23. februar re-åpnet Coop i Sentrumsbygget på Kolbotn, som Coop Prix. Dermed blir det lavere priser på nærbutikken. Butikksjef Vidar Martinsen (59) er svært fornøyd, og ønsker gamle og nye kunder velkomne.

– Vi åpnet i dag og det blir spennende nå. Vi regner med at det tar litt tid å bygge opp omsetningen, men håper det sprer seg at prisene er litt lavere og tilbudene gode, sier Martinsen.

PS! Saken fortsetter under bildet!

 

TAR KAKA: I anledning av den første dagen som Coop Prix, byr butikksjef Vidar Martinsen (59) og butikkansatt Benedikte Berg (20) på marsipankake.
TAR KAKA: I anledning av den første dagen som Coop Prix, byr butikksjef Vidar Martinsen (59) og butikkansatt Benedikte Berg (20) på marsipankake.

Les også: Nå blir det priskrig og kundekamp!

Martinsen har vært butikksjef på Coop på Kolbotn i litt over ett år, og håper at skiftet fra Marked til Prix vil øke omsetningen. 

– I fjor var omsetningen på 17 millioner. Vi har budsjettert med en økning til 19 millioner i år, det tror vi er realistisk, sier butikksjefen. 

Han tror endringen vil appellere til flere kunder, særlig at prisene blir lavere.

– Prissenkingen er på 15 til 20 prosent. Det er ganske mye.  Alt går ned, det er morsomt  å se, og kundene er veldig opptatt av pris, sier Martinsen. 

Ifølge Martinsen har Coop har lagt om flere Marked butikker til Prix, noe som har gitt gode resultater.

– Det har gitt et løft på omsetningene og flere fornøyde kunder.

Les også: Erlend driver regionens største Rema-butikk!

Søndagsåpent

Kundene består for det meste av tog-pendlere og de som bor og jobber i nærområdet. Det aller største trekkplasteret er likevel at de er søndagsåpne. 

– Folk kommer hit fordi vi har søndagsåpent først og fremst.  I og med at prisene blir lavere håper vi å løfte søndagen også, sier Martinsen. 

Han legger til at det er et spennende område med mange nye byggeplaner, som også kan tilføre nye kunder til butikken. 

GULT ER KULT: Bort med det røde og inn med det gule. Fasaden og konseptet på Coop butikken i Sentrumsbygget er forandret fra Marked til Prix.
GULT ER KULT: Bort med det røde og inn med det gule. Fasaden og konseptet på Coop butikken i Sentrumsbygget er forandret fra Marked til Prix.

Fornøyde

Så langt er Martinsen veldig fornøyd med de nye, gule lokalene sine. Han håper også kundene vil sette pris på den nye nærbutikken sin.

– Kundene som har vært her kommenterer at butikken har blitt lys og fin og oversiktlig, sier han.

– Vi er veldig fornøyd med resultatet og håper kundene også er det. det er de som avgjør, smiler butikksjefen.