ISI OVERTAKELSE: Det blir ikke vanskelig for Diplom-Is å selge den veletablerte Kulinaris-isen. Daglig leder, Roar Langli, er fornøyd med den nye situasjonen, og lover å fortsatt levere gode produkter.
ISI OVERTAKELSE: Det blir ikke vanskelig for Diplom-Is å selge den veletablerte Kulinaris-isen. Daglig leder, Roar Langli, er fornøyd med den nye situasjonen, og lover å fortsatt levere gode produkter.

Kulinaris solgt til is-gigant

Oppegårds fremste eksportvare, Kulinaris er kjøpt opp av Diplom-Is. – Det er en vinn-vinn situasjon sier daglig leder i Kulinaris, Roar Langli.

Publisert

Diplom-Is har nå aksjemajoriteten i Kulinaris med 51 prosent, og står som eier av det suksessfulle Oppegård-firmaet. Entreprenør og daglig leder i Kulinaris, Roar Langli, har tro på et godt samarbeid, og forsikrer kundene om at produktet fortsatt skal være det samme.

– Kundene vil ikke merke noe. I praksis er det bare noen andre som sitter på eierandelene på aksjene. Vi gjør ingen endringer her, vi skal fortsette å rendyrke Kulinarisproduktet med kvalitet som det viktigste, sier Langli.

PS! Saken fortsetter under bildet!

Fortsetter som før

HANDS ON: Roar Langli har passion for is. Her tester han ut en ny smak som ble vurdert for markedet..
HANDS ON: Roar Langli har passion for is. Her tester han ut en ny smak som ble vurdert for markedet..

Produksjonen av iskremen vil fortsette som før på Trollåsen, og Roar Langli kommer til å fortsette som daglig leder.

– Vi har ingen planer om flytting. Det er litt av poenget. Vi har en fin produksjon her på Trollåsen som er ganske ny, og har gode muligheter til å produsere mye mer enn per dags dato, sier Langli, som er svært positiv til det nye samarbeidet.

Les også: Arrangerte fakkeltog mot støy

– De er en ideell partner for oss. Det å få inn en sterk eier er også en trygghet for bedriften og de ansatte, fortsetter han.

PS! Saken fortsetter under bildet!

LOKALT UTVALG: Kulinaris har mye å velge i, og slik skal det fortsette..
LOKALT UTVALG: Kulinaris har mye å velge i, og slik skal det fortsette..

Trygger merkevaren

– Norsk Iskrem kjøpte Isdalen for ett år siden. Isdalen har en distribusjonsavtale med Kulinaris på dagligvare.

Kjøpet av aksjemajoriteten i Kulinaris tar dette ett skritt videre. Aksjekjøpet vil gjøre at man trygger Kulinaris som en bestandig merkevare i porteføljen, sier administrerende direktør i Diplom-Is, Rita Kristin Broch.

Les også: Positivt møte om ny idrettshall

Hun poengterer også at det vil være mulig å produsere andre ting ved anlegget på Trollåsen, som for eksempel produkter med egg, soya og peanøtter, som Diplom-Is i dag ikke produserer i Norge.

– I anlegget til Diplom-Is på Gjelleråsen har man ikke disse ingrediensene og ønsker å holde anlegget fritt for denne type allergener som eneste store aktør i markedet i Norge. I tillegg sikrer man den sterke merkevaren Kulinaris i porteføljen både overfor forbruker og i storhusholdning. Diplom-Is distribusjonsapparat vil også kunne bidra til ytterligere vekst for Kulinaris, sier Broch.

VOKSER: Kulinaris startet som en idé, men har utviklet seg til å bli en av Oppegårds største eksportvarer..
VOKSER: Kulinaris startet som en idé, men har utviklet seg til å bli en av Oppegårds største eksportvarer..

PS! Saken fortsetter under bildet!

Voksesmerter

Etter 15 år som iskremkonger er det spennende å få nye eiere ombord, men også litt rart.

– Det er litt rart å få inn en ny eier som eier 51 prosent og det er de som har det siste ordet, men jeg har ingen problemer med å gi det fra meg. Jeg har et veldig godt inntrykk av Diplom-Is som organisasjon, og menneskene som jobber der. Dette samarbeidet skal bli veldig bra, sier Langli.

Les også: Nicholas Wilkinson blir Oppegårds mann på Stortinget

NAM: Bruost-isen har blitt godt tatt imot so men av de siste slagene i Kulinaris sitt sortiment..
NAM: Bruost-isen har blitt godt tatt imot so men av de siste slagene i Kulinaris sitt sortiment..

Han tror dette vil gi nye impulser og at de kan dra nytte av samarbeidet.

– Det er alltid viktig at det skjer noe nytt. Vi får også tilgang på mye kunnskap som de har i forhold til produksjon og produkter. Det er alltid noen voksesmerter, men man må alltid ha et mål om å gjøre noe bedre eller vokse. Endringer underveis er bra, dette er positive endringer for vårt selskap og våre ansatte, sier Langli.