Brukte mer kantstein og asfalt enn tidligere planlagt Anleggsarbeidene i Sønsterudveien, som startet i november i fjor, skulle pågå i fire uker, men vil trolig bli avsluttet nå i juni.
– Feil type kantstein i Sønsterudveien Bussjåførene klager på at det bygges kantstopp med feil type kantstein. – Dette kan føre til uhell ved av- og påstigning, samt skader på bussene, påpeker de.
Tre ekstra uker med anleggsarbeidene i Sønsterudveien Arbeidene med fjerning av busslommene i Sønsterudveien, som skulle avsluttes i dag, tar lengre tid enn forventet.
Bekymret for trafikksikkerheten i Sønsterudveien Beboerne i Sønsterudveien etterlyser flere fartsreduserende og støydempende tiltak enn kun de som gjennomføres. De reagerer også på manglende nabovarsling og informasjon om de planlagte tiltakene.
Første kantstopp er nå på plass Onsdag denne uken ble saken om Sønsterudveien drøftet i hovedutvlaget for samferdsel i Akershus. Fylkespolitikerne vil ikke snu i denne saken.
Kjemper for busslommene i Sønsterudveien og Kongeveien Eirik Storjordet fra Kolbotn har startet en protestaksjon med en underskriftskampanje for å stoppe arbeidene med fjerning av busslommene i Sønsterudveien og Kongeveien.
Anleggsarbeidene i Sønsterudveien starter opp i morgen – Vi har mulighet til å bygge om til busslommer igjen hvis tiltaket med kantstopp i Sønsterudveien og Kongeveien ikke fungerer etter hensikten, sier senioringeniør Vegard Moe i Statens vegvesen.
Kritisk til fjerning av busslommer – Tiltaket med kantstopp vil skape kaos og farlige forbikjøringer i Sønsterudveien og Kongeveien, sier Tønnes Steenersen (FrP). Fjorårets rapport fra Norconsult om et lignende tiltak i Bergen, viser at hver tredje bil som kommer kjørende bak bussen og derfor må vente, velger å kjøre forbi.