MERKER AT MANGE FERIER HJEMME: Boblebadkongen merker at mange ferier hjemme i år. Salget går så det spruter.

Tid for spacation

– I år skal hele Norge bade, sier boblebadkongen fra Kolbotn. Salget tyder på at han kan få rett.

Publisert Sist oppdatert

– Nå som sommerferien for mange har begynt, koker det godt hos oss, både i nettbutikkene våre, samt i butikken vår på Kolbotn, sier Hugo Reed, gründeren bak Mspa og SPAXO.

De har for 5 sesong på rad vært med på programmet Sommerhytta på TV2

– Årets hit der, i tillegg til boblebadene, har definitivt vært våre Italienske pizzaovner, forteller Reed.

– Salget av boblebad, massasjebad, utedusjer og pizzaovner har tatt helt av i år. Det er tydelig at veldig mange velger hjemme-sommer, og at mange har kjøpt seg hytter hvor de nå skal oppgradere uteområdet med boblebad og spabad, sier han.

FAMILIEFAVORITTEN: Boblebadet Mspa Camaro er det boblebadet som selges mest til familer. Nå er det sommersalg på boblebadet.

Feirer fornøyde kunder

Butikken forteller at de feirer over 100 000 fornøyde kunder med tidenes største sommersalg.

– Vi håper alle som har drømt om boblebad virkelig benytter seg av salget, sier Reed som satser på at i år blir året da hele Norge skal bade.

Han tror at det er mange som har hatt reiseplaner, men som heller har valgt å bli hjemme isteden. Dermed går pengene til et nytt boblebad i stedet.

– Slik strekker jo feriepengene seg lenger enn en uke i Syden også, poengterer boblebadkongen som sitter igjen med et inntrykk av at nordmenn er gode på å leve i nuet.

– Når sola skinner, virker det inn på folk, og det gir et større behov for utekos. Og blir det varmt, så ser vi at mange vil kose seg i boblebad.

I år går det også mange pizzaovner.

– Pizzaovnene ble levert til alle hyttene i programmet Sommerhytta. Det har gjort at salget har tatt av i år, forteller Reed, og legger til at det er mange av kundene som sier de har sett pizzaovnene på TV.

PiZZAOVN SOM PÅ TV: Etterspørselen på pizzaovner har økt drastisk i år. Kundene som bestiller den sier de har sett den på TV

Helse og velvære i ett

Reed forteller at mange av kundene etter hvert oppgraderer fra boblebad til spabad. Han tror det henger sammen med at folk får oppleve følelsen av hverdagsluksus.

Kundeundersøkelser gjør det klart at fredag er badedag nr. 1. Da stresser kundene ned etter ukens krav, og lader opp før helgen.

Selv kaller de det for vannets magiske krefter. Reed forteller at mens halvparten av kundene deres er de som vil kose seg, så er den andre halvparten kunder som av helsemessige årsaker trenger det varme vannet for å lindre plager.

– Mange med blant annet revmatiske lidelser forteller at boblebad hjelper og oppgraderer til spabad etter hvert. Det er det varme vannet som kan være med på å lindre vondter i kroppen. I tillegg til at det gir glede for hele familien, er det også helsefrembringende, mener boblebadkongen.

Rekrutterer bare fra Kolbotn

Bedriften er gaselle bedrift 4 år på rad, og Reed tror at de har blitt så store fordi de har fokus på målrettet kundeservice og kvalitet. I dag er det deres egne kunder som er deres beste ambassadører.

De har i dag 70 000 aktive kunder, og for å håndtere alle er de mange på laget. Felles for alle som jobber der, er at de bor på Kolbotn.

– Vi rekrutterer bare fra Kolbotn. Alle som jobber både på lageret, i butikken, og på kontoret er herfra. Det er viktig for oss, poengterer boblebadkongen.

Han er stolt over hvor godt de har lykkes. Bedriften som startet som en liten gründeride på Tårnåsen for 10 år siden, har vokst til at de i dag selger ca. 12 000 boblebad i året. De er raskest voksende i Norge når det kommer til kvalitetsprodukter i uteområdet hjemme og på hytta, forteller Reed.

Vil du besøke butikken holder de til i Edvard Griegs vei 1 i Kolbotn sentrum, eller du kan gå inn på deres nettsider Mspa.no (boblebad) og SPAXO.no (spabad).

Powered by Labrador CMS