BÅTEN: Sett deg på gulvet med ca 90 grader i knærne og len deg bakover til du finner passe tyngde. Hold hender foran deg, gjerne med en vannflaske, og roter rolig og kontrollert fra side til side.
BÅTEN: Sett deg på gulvet med ca 90 grader i knærne og len deg bakover til du finner passe tyngde. Hold hender foran deg, gjerne med en vannflaske, og roter rolig og kontrollert fra side til side.

Slik kobler du av med kortstokken

Det meste rundt oss er stengt, men du kan fortsatt trene. Her er noen gode tips!

Publisert

Treningssentrene til Puls Follo er blant de mange virksomhetene som har måttet stenge dørene på grunn av koronaviruset. Oppegård Avis utfordret instruktørene til å gi leserne våre et enkelt treningsprogram. Følg programmet på disse to sidene, og du får en fin avkobling om innetiden blir kjedelig og lang.

Her bruker du en kortstokk. Snu ett og ett kort. Hver sort har en øvelse, også joker. Du gjør da repetisjoner tilsvarende tallet på kortet.

 


Bildekort tilsvarer 10 repetisjoner.

 
 

Ess tilsvarer 15 repetisjoner.

Hver del gjøres i 15-20 min. Først del 1 så bytter du ut øvelsene med del 2. Se på oversiktsbildet hvilke øvelser som hører til i hvilken del, og du finner forklaring for hver øvelse under bildene.

Lykke til og god treningsøkt!

Her kan du se bildekarusell hvor alle øvelsene er beskrevet: