I SJEFSSTOLEN: Anita Tonne trives godt med å få folk i form.

Anita får hele verden i form

Det som startet som en post-it-lapp for et tiår siden, har utviklet seg til å bli en gigantsuksess.

Publisert

«Corebar» ser kanskje ut som en vanlig stang, men er langt fra bare det. Hele verden lar seg nå inspirere av stangen og konseptet Anita Tonne fra Svartskog utformet på en post- it-lapp for ti år siden.

I 2006 bestemte Anita Tonne seg for å si opp en trygg, god stilling i Telenor, med utfordringer og utsikter, til fordel for å trene folk gjennom sitt eget treningskonsept, «TheCoreBar».

I dag jobber Tonne på heltid med konseptet, og fokuset i 2016 er ekspansjon og styrket satsing i Europa gjennom salgsagenter i BeNeLux landene, Island, Sverige, Finland, Danmark og Estland. I 2017 vurderer selskapet deler av Asia, og i år lanserer de et entreprenør-akademi for agenter i Europa som ønsker å gjøre business på merkevaren.

– Målet er et globalt treningskonsept. Nå er vi nærmere enn noensinne. Vi er i hjørnene av Europa, sør, nord og vest. Målet i år er BeNeLuxlandene og ekspansjon i Europa, i 2017 blir det Asia, sier Tonne.

PS! Saken fortsetter under bildet!

Genuin glede

TONNEVIS MED TRENINGSGLEDE: Fra kontoret på Trollåsen styrer Anita Tonne merkevaren som har tatt verden med storm.

Tonne har alltid vært idretts-jente, det er ikke rart at hun endte opp med å trene andre. Det er dette hun elsker.

– For meg handlet det om noe så enkelt som at jeg elsker å få andre i bedre form. Det gir meg kick-ass energi og ekte og genuin inspirasjon når jeg ser at jeg kan gi folk en bra treningsopplevelse, sier Tonne.

I starten gjorde Tonne alt selv, men hun innså raskt behovet for å ha spesialister rundt seg og i dag er hun opptatt av at det ikke er navnet Anita Tonne som er viktig, men «Team Corebar».

TIL KJERNEN AV PROBLEMET: Dette er gruppetrening for alle! Vil du ha det moro og styrke kjernemuskulaturen, er det Corebar-timer på SATS.

Høye mål

Det var på et hipt treningssenter i Hollywood at Tonne først fikk ideen. Hun traff en trener som hadde laget sitt eget konsept, og hun skjønte at dette var en god forretningsmodell.

HØYT TEMPO: Det mangler ikke på engasjement fra Anita Tonne. Det gjelder både på privaten og i treningssalen.

– I 2006 var «core»-trening det nye store. Markedsføringshodet mitt ville fylle et behov, ikke skape et, så jeg lette etter trendbildet i bransjen. Jeg tegnet stangen på en post it-lapp og fikk den produsert på Askim mekaniske, sier Tonne.

Tonne satte seg som mål å selge lisenser og utstyr til 50 treningssentre og kurse 150 til 200 gruppetreningsinstruktører i Norge innenfor ett år. Det tok nøyaktig dobbelt så lang tid som hun hadde tenkt, men til gjengjeld så løsnet det skikkelig.

HØY AKTIVITET: Corebar er en treningsform som flere og flere får sansen for.

– Jeg kunne få inn flere folk, butikken gikk med overskudd og vi fikk tilsendt Dagens Næringslivs Gazelle-diplom i posten både tredje og fjerde driftsår, sier Tonne.

Den tilfredstillelsen av å få det til fikk den energiske treningsguruen til å pushe grenser og satse videre. De har vært nær konkurs og blitt kåret til «Årets Treningskonsept» av Norges Idrettshøyskole, svingningene har vært store.

– Jeg bestemte meg for at hver gang jeg nådde et mål skulle jeg sette et nytt mål som var så høyt at jeg ble livredd av å tenke på det, sier Tonne.

For det er sånn hun er. Engasjert, lidenskapelig og energisk uten like, og da kan man erobre verden, inkludert hjemkommunen.

Powered by Labrador CMS